Ders İçerikleri
PDR500 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
Bu dersin kapsamında araştırmalarda kullanılan yöntemlerin basamaklarına yönelik teorik alt yapıyı öğrenmek ve yayın etiğine riayet bulunmaktadır. Bu kapsam dahilinde nitel ve nicel yöntemlerde literatür tarama, problem durumu tespiti, hipotez kurma, yöntem tespiti, veri toplama, örneklem belirleme, geçerlik, güvenirlik, verileri hazırlama, analiz yöntemleri, analizleri sunma ve verileri yorumlama konularını içermektedir. Yayınlarda nelerin etik ihlal olduğu ve yayın süreçlerinde karşılaşılan genel etik sorunlar da bu dersin içeriğindedir.
PDR501 Çocuk Ve Ergen Psikopatolojisi
Bu ders öğrencilerin çocukluk ve ergenlik döneminde sıklıkla görülen psikopatolojiler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin amacı çocuk ve ergen psikopatolojileri üzerine geliştirilen temel teori ve yaklaşımları sunmaktır. Öğrencilerin, çocukluk ve ergenlik süreçlerinde sık karşılaşılan dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu, öğrenme güçlüğü, otizm, kaygı bozukluğu gibi problemler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
PDR502 Bireyle Psikolojik Danışma Ve Uygulamaları
Bireyle psikolojik danışma ve uygulamaları dersi öğrencilerin, temel psikolojik danışma becerilerini ve tekniklerini kullanarak gerçek danışanlarla toplamda 12 oturum bireyle psikolojik danışma deneyimini yaşatmayı amaçlamaktadır. Bu dersin kapsamı, psikolojik danışman adaylarına bireyle psikolojik danışma oturumlarını dersin öğretim üyesinin süpervizyonu altında gerçekleştirmesine izin vermektir. Özellikle bu ders, danışanlarla terapötik iş birliğini oluşturma, ön-görüşme oturumunu yapma, her oturum için görüşme raporları hazırlama, danışma beceri ve tekniklerini süreç içinde etkili bir biçimde kullanma yollarını tanıtmaktadır. Bu ders, öğrencilerin bireyle psikolojik danışma hakkındaki kaygılarına, oturumlarda karşılaştıkları problemlere ve süreç içindeki olası zorluklarla başa çıkma becerilerine odaklanarak onların ilk danışmanlık deneyimlerine vurgu yapmaktadır.
PDR503 Terapötik Beceriler
Psikolojik danışma sürecinde oturumları yönetme, danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırma, amaç oluşturma, ileri psikolojik danışma becerilerini kullanma, strateji belirleme ve müdahale seçme, sonlandırma ve izleme konularında gerekli olan bilgi ve beceriler, ele alınan konular ile ilgili uygulamalar.
PDR504 Psikolojik Danışmada Yeni Yaklaşımlar
Yeni ve farklı psikolojik danışma yaklaşım ve modelleri, bu yaklaşım ve modellerin temelini oluşturan kavram, ilke ve teknikler; söz konusu yaklaşım ve modeller çerçevesinde danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırmaya ilişkin bilgi sahibi olma ve örnek uygulamalar.
PDR505 Psikoeğitim Programı Geliştirme ve Uygulama
Bu ders, psikolojik danışma sürecinin önemli bir bileşeni olan Psikoeğitimin teorik temellerini, stratejilerini ve pratik uygulamalarını ele alır. Öğrenciler, bireylerin veya grupların psikolojik ihtiyaçlarına yönelik etkili eğitim programları tasarlama ve uygulama yeteneklerini geliştirirler. Ders içeriği kapsamında, öğrenciler Psikoeğitim programlarının oluşturulması sürecini öğrenirler. Bu süreç, ihtiyaç analizi yapma, hedef belirleme, içerik ve materyal geliştirme, değerlendirme yöntemlerinin seçimi ve programın uygulanması gibi adımları içerir. Ayrıca, öğrenciler Psikoeğitim programlarının farklı hedef kitlelere (örneğin, çocuklar, ergenler, yetişkinler) uygun şekilde adapte edilmesi konusunda bilgi edinirler.
PDR506 Kariyer Danışmanlığı ve Uygulamaları
Bu ders; kariyer gelişim sürecini etkileyen faktörler; bireysel farklılıklar, kariyer danışmanlığı ile ilgili kuramlar: özellik-faktör uyumlu kuramlar, psikodinamik yaklaşımlar, kariyer danışmanlığı ile ilgili kuramlar: gelişimsel yaklaşımlar; sosyal-bilişsel yaklaşımlar; yeni yaklaşımlar ve modeller, meslek değerleri, kariyer danışmanlığında değerlendirme (ölçekler ve uygulamaları, kariyer danışmanlığında etkinlikler (bireysel ve grup), okul öncesi ve ilkokullarda mesleki rehberlik uygulamaları, ortaokullarda mesleki rehberlik uygulamaları, özgeçmiş (cv) hazırlama, iş görüşmeleri, liselerde mesleki rehberlik uygulamaları, üniversitelerde kariyer danışmanlığı uygulamaları, aile nanogramları, kariyer danışmanlığında çok kültürlülük, yetersizliği olan bireylerle kariyer danışmanlığı; konularını içermektedir.
PDR507 Psikoloji Tarihi
"Psikoloji Tarihi" dersi, psikolojinin tarihsel gelişimini ve önemli teorik yaklaşımları ele alarak öğrencilere geniş bir bakış açısı sunar. Bu ders, antik çağlardan modern psikolojiye kadar olan süreçte psikolojinin evrimini, önemli figürleri ve dönemsel değişimleri inceler. Öğrenciler, felsefe, bilim, kültür ve sosyal etkileşimlerin psikoloji alanındaki rolünü anlayarak, psikolojinin bugünkü bilimsel ve mesleki kimliğini şekillendiren faktörleri keşfederler. Ayrıca, ders, psikolojinin ana akımlarını (örneğin yapısalizm, işlevselcilik, psikanaliz, behaviorizm, bilişsel psikoloji) ve temel kavramlarını inceleyerek öğrencilere psikolojinin çeşitli perspektiflerini anlama fırsatı sunar. Bu şekilde, öğrenciler psikolojinin zengin tarihini ve çeşitli düşünce akımlarını anlayarak, disiplinin karmaşık doğasını ve gelecekteki gelişimini değerlendirmeye yönelik bir temel oluştururlar.
PDR508 Çift ve Aile Danışmanlığı Kuramları
Bu derste çift danışmanlığı kuramlarını bilme, danışmanlık yaklaşımları ve teknikleri arasındaki farkları belirleme, etkin ve yansıtıcı dinleme ve danışmanlık becerilerini gösterebilme, çiftlerle çalışma becerisi kazanma amaçlanmaktadır. Ders, çift terapisinin tarihsel gelişimi, kuramsal alt yapısı, temel kavram ve süreçler, farklı terapi yaklaşımları ve uygulamaları konularını kapsamaktadır.
PDR509 Travma ve Yas Danışmanlığı
Travmanın tanımı ve travmatik olaylar, travma çalışmalarının tarihçesi, travmanın etkileri, travmanın diğer psikolojik bozukluklarla ilişkisi, travma ve bellek, travmaya dair risk etmenleri ve epidemiyoloji, travmayı açıklayan psikolojik kuramlar, ikincil travma, karmaşık travma ve travmatik yas, travma sonrası büyüme ve psikolojik sağlamlık, travma sonrası stres bozukluğunun (TSSB) değerlendirilmesi, TSSB’ye yönelik erken dönem müdahaleler ve tedaviler.
PDR510 Krize Müdahale
"Kriz Müdahale" dersi, öğrencilere kriz durumlarında etkili müdahale stratejileri geliştirmeyi amaçlar. Bu ders, krizlerin tanımı, türleri ve nedenleri üzerine odaklanarak kriz dönemlerinde karşılaşılan psikolojik, duygusal ve davranışsal tepkileri anlamalarını sağlar. Ayrıca, kriz müdahalesinde kullanılan temel prensipleri ve teknikleri öğretir ve öğrencilere kriz durumlarını değerlendirme ve müdahale etme becerileri kazandırır. Öğrencilere, bireylerin, ailelerin ve toplumun kriz dönemlerinde desteklenmesi için gereken kaynakları belirleme ve kullanma konusunda pratik deneyimler sunulur. Bu ders, öğrencilere kriz yönetimi becerileri kazandırarak, danışma, psikoterapi ve acil durum müdahale alanlarında etkili bir şekilde çalışmalarına olanak tanır.
PDR511 Psikolojik Ölçme Aracı Geliştirme
İnsan davranışının ölçme ve değerlendirilmesinde kullanılan psikolojik değerlendirme ve psikolojide ölçek geliştirmede kullanılan psikometrik modellerin incelenmesi, ölçek uyarlama ve ölçek geliştirme çalışmalarının yapılması.
PDR512 Çözüm Odaklı Psikolojik Danışma
"Çözüm Odaklı Psikolojik Danışma" dersi, öğrencilere bireylerin yaşadığı sorunlara odaklanmak yerine çözüm ve iyileşme üzerine odaklanan yaklaşımları öğretir. Bu ders, öğrencilere çözüm odaklı danışmanlık sürecinin temel prensiplerini ve tekniklerini sunar. Öğrenciler, bireylerin güçlü yönlerini ve kaynaklarını keşfederek sorunlarla başa çıkmalarına nasıl yardımcı olabileceklerini öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler çözüm odaklı danışmanlık sürecinde kullanılan belirleme, hedef belirleme, ölçekleme ve çözüm oluşturma gibi teknikleri uygulamalı olarak deneyimlerler. Bu ders, öğrencilere bireylerin kendi potansiyellerini keşfetmelerine ve değişim süreçlerini yönetmelerine yardımcı olacak etkili danışmanlık becerileri kazandırır.
PDR513 Psikodrama
"Psikodrama" dersi, öğrencilere psikodrama tekniklerini anlama, uygulama ve yönlendirme yetenekleri kazandırmayı amaçlar. Bu ders, öğrencilere psikodramanın temel prensiplerini ve tekniklerini öğretir ve öğrencilere psikodramatik grup süreçlerini yönetme becerisi kazandırır. Öğrenciler, psikodrama yöntemiyle bireylerin içsel dünyasını keşfetme, duygusal ifadeyi artırma, çatışmaları çözme ve yeni bakış açıları geliştirme konusunda pratik deneyimler yaşarlar. Ayrıca, öğrencilere psikodramanın grup terapisi, bireysel terapi ve eğitim alanlarında nasıl kullanılabileceği konusunda bilgi verilir. Bu ders, öğrencilere psikodramanın etkili bir terapi ve kişisel gelişim aracı olarak nasıl kullanılabileceğini anlamalarına yardımcı olur ve onları psikodramatik süreçlerin yönetiminde yetkin birer uygulayıcı haline getirir.
PDR514 Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma
"Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma" dersi, öğrencilere farklı kültürel bağlamlarda psikolojik danışma yapma becerilerini kazandırmayı hedefler. Bu ders, kültürel çeşitlilik, etnik köken, din, cinsiyet, yaşam tarzı ve sosyo-ekonomik faktörler gibi çeşitli kültürel unsurların psikolojik danışma sürecine nasıl etki ettiğini inceler. Öğrencilere, kültürel duyarlılık, empati, saygı ve dikkat gibi önemli kavramları anlamaları ve uygulamaları için araçlar sağlar. Ayrıca, öğrencilere kültürel olarak uygun müdahale stratejileri geliştirme ve kültürel farklılıkları önemseyen bir danışma ortamı oluşturma becerisi kazandırır. Bu ders, öğrencilere kültürel olarak çeşitlilik gösteren bireylerle daha etkili ve hassas bir şekilde çalışma yeteneği kazandırarak, psikolojik danışma alanında kültürler arası uyumu artırmayı amaçlar.
PDR515 Yüksek Lisans Semineri: Derse katılanların belirli bir konuda bilimsel araştırma kurallarına uygun araştırma yapma becerilerini geliştirmek. Bu kapsamda öğrencinin belirlenen bir konuda, bilimsel araştırma kurallarına uygun bir araştırma yapması ve sunması beklenmektedir.
PDR516 Psikolojik Danışmada Güncel Konular
"Psikolojik Danışmada Güncel Konular" dersi, öğrencilere psikolojik danışma alanındaki yeni gelişmeleri ve güncel tartışmaları ele almayı amaçlar. Bu ders, psikolojik danışma pratiklerini etkileyen sosyal, kültürel, teknolojik ve ekonomik değişimleri inceler. Öğrencilere, dijital psikoloji, çevrimiçi danışmanlık, çok kültürlü danışmanlık, travma müdahalesi, toplumsal adalet, cinsellik ve cinsiyet çeşitliliği gibi çeşitli güncel konular hakkında bilgi verir. Ayrıca, öğrencilere bu konularla ilgili etik, yasal ve mesleki standartlar hakkında farkındalık kazandırır. Bu ders, öğrencilere psikolojik danışma alanındaki değişen ihtiyaçlara ve trendlere adapte olma yeteneği kazandırarak, mesleki pratiklerini güncel ve etkili bir şekilde sürdürmelerine olanak tanır.
PDR517 Yaşlılık, Ölüm ve Yas Psikolojik Danışmanlığı
"Yaşlılık, Ölüm ve Yas Psikolojik Danışmanlığı" dersi, öğrencilere yaşlılık, ölüm ve yas süreçlerini anlama ve bu alanlarda psikolojik destek sağlama becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu ders, yaşlanma sürecinin psikolojik, sosyal ve fizyolojik boyutlarını ele alır ve öğrencilere yaşlı bireylerin yaşam kalitesini artırmak için nasıl desteklenebileceği konusunda bilgi verir. Ayrıca, ölüm ve yas süreçlerinin psikolojik etkilerini ve bireylerin bu süreçlerle nasıl başa çıkabileceğini inceleyerek, öğrencilere yas döneminde danışmanlık yapma becerileri kazandırır. Bu ders, öğrencilere yaşlılık, ölüm ve yasın psikolojik boyutlarını anlayarak, bu yaşam dönemlerinde bireylerin duygusal ve ruhsal ihtiyaçlarını karşılayacak etkili danışmanlık hizmetleri sunmalarına olanak tanır.
PDR518 Çift ve Aile Danışmanlığı Uygulamaları
"Çift ve Aile Danışmanlığı Uygulamaları" dersi, öğrencilere çiftlerin ve ailelerin yaşadığı ilişki sorunlarını anlama ve bu sorunlara etkili bir şekilde müdahale etme becerilerini kazandırmayı hedefler. Bu ders, çift ve aile ilişkilerinin dinamiklerini, etkileşimlerini ve sorunlarını inceleyerek, öğrencilere ilişki danışmanlığı sürecini yönetme konusunda teorik ve pratik bilgiler sunar. Öğrencilere, iletişim problemleri, çatışma yönetimi, ilişki geliştirme, aile sistemleri ve rolleri, boşanma ve ayrılık gibi konularda danışmanlık yapma becerileri kazandırılır. Ayrıca, öğrencilere çift ve aile danışmanlığında kullanılan terapi yaklaşımlarını öğrenme ve uygulama fırsatı sağlanır. Bu ders, öğrencilere çift ve ailelerin karşılaştığı zorlukları anlama ve bu zorluklara destekleyici, yapıcı ve çözüm odaklı bir yaklaşımla müdahale etme yetkinliği kazandırarak, danışmanlık becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
PDR519 Ruh Sağlığı ve Maneviyat
"Ruh Sağlığı ve Maneviyat" dersi, öğrencilere ruh sağlığı kavramını manevi boyutlarıyla birlikte ele alarak bütünsel bir yaklaşım geliştirmeyi amaçlar. Bu ders, ruh sağlığının fiziksel, duygusal, zihinsel ve ruhsal boyutlarını inceleyerek, maneviyatın ruh sağlığı üzerindeki etkilerini araştırır. Öğrencilere, maneviyatın insanın yaşam kalitesi, psikolojik iyi oluş ve kişisel gelişim üzerindeki önemini anlama ve değerlendirme becerileri kazandırılır. Ayrıca, öğrencilere manevi danışmanlık ve rehberlik süreçlerini yönetme, manevi ihtiyaçları tanıma ve manevi kaynakları kullanma konularında pratik bilgiler sunulur. Bu ders, öğrencilere ruh sağlığı alanında manevi boyutun önemini anlamalarını sağlayarak, bireylerin yaşamlarında anlam, amaç ve bağlantı hissini destekleyecek danışmanlık yaklaşımlarını geliştirmeyi amaçlar.
PDR520 İleri İstatistik
"İleri İstatistik" dersi, öğrencilere istatistik alanında karmaşık konuları derinlemesine anlama ve uygulama becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu ders, istatistiksel teori ve yöntemlerin ileri düzeydeki konularını ele alarak, öğrencilere istatistiksel analizde kullanılan daha gelişmiş teknikleri öğretir. Öğrencilere, regresyon analizi, varyans analizi, faktör analizi, kümeleme analizi gibi istatistiksel yöntemlerin teorik temellerini ve uygulamalarını öğrenme fırsatı sunar. Ayrıca, öğrencilere istatistiksel yazılım ve programlar kullanarak veri analizi yapma yetenekleri kazandırılır. Bu ders, öğrencilere karmaşık veri setlerini analiz etme, sonuçları yorumlama ve istatistiksel sonuçlara dayalı olarak kararlar alabilme yetkinliklerini geliştirmeyi amaçlar.
PDR521 Bağımlılık Danışmanlığı
Bu dersin amacı bağımlığı teorik bilgiler kapsamında tartışmak ve bağımlılığın önlenmesi için var olan hizmetlerle ilgili bilgilendirmek yapmaktır. Ders, Bağımlılığın tanımı, kapsamı ve sınıflandırılması, Madde bağımlılığı ve madde kullanım sorunları, Yasal ve yasal olmayan maddeler, Madde kullanımının yol açtığı ruhsal bozukluklar, Alkol ve alkol kullanım sorunları, Alkol bağımlılığı, Hallüsinojenler, Narkotikler, Uyarıcılar ve kullanım etkileri, Teknoloji kullanım sorunları, Teknoloji bağımlılığı, Devlet politikası ve hukuki süreç ve Bağımlılığın önlenmesi konularını kapsamaktadır.
PDR522 Çağdaş Gelişim ve Kişilik Kuramları
Bu dersin amacı, gelişim ve kişilik teorilerini ayrıntılı bir şekilde karşılaştırarak, özellikle öğrenme teorilerinin kişilik gelişimini ne şekilde şekillendiğini anlamaya çalışmaktır. Gelişim ve kişilik çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemleri ve gelişim ve kişilik teorileri karşılaştırılmalı bir şekilde ele alınacaktır.
PDR523 Grupla Psikolojik Danışma ve Uygulamaları
Grupla psikolojik danışmanın temel öğeleri, grubun aşamaları ve özellikleri, grupla psikolojik danışmada tekniklerin kullanımı ve uygulamalar. Grupla psikolojik danışmanın temel öğeleri, grupla psikolojik danışmaya ilişkin kuramsal bilgileri uygulamaya dönüştürmeye hazırlanma, bir grup lideri olmak, bir grubu en baştan yaratmak: program planlamak ve üyeleri hazırlamak, ilk oturumu yönetebilmek, grup süreci hakkında geribildirim
PDR524 Pozitif Psikoloji ve Uygulamaları
"Pozitif Psikoloji" dersi, öğrencilere insanın potansiyelini keşfetme, kişisel gelişimini destekleme ve mutluluğu artırma üzerine odaklanarak psikoloji alanında yeni bir perspektif sunmayı amaçlar. Bu ders, pozitif duygular, karakter güçleri, akıl sağlığı, refah ve yaşam memnuniyeti gibi konuları inceleyerek, öğrencilere pozitif psikolojinin temel kavramlarını ve teorilerini öğretir. Ayrıca, öğrencilere pozitif psikoloji uygulamalarını, pozitif düşünme, kabul ve bağlılık, güçlü yönlerin kullanımı ve anlam arayışı gibi kişisel ve mesleki gelişim stratejilerini öğrenme fırsatı sunar. Bu ders, öğrencilere bireylerin yaşamlarında mutluluğu ve iyi oluşu artırmak için kullanılabilecek pratik araçları ve yöntemleri öğrenerek, pozitif değişimlerin teşvik edilmesine katkıda bulunmayı amaçlar.
PDR525 Nitel Araştırma Yöntemleri
"Nitel Araştırma Yöntemleri" dersi, öğrencilere nitel araştırma sürecini anlama ve uygulama becerilerini kazandırmayı hedefler. Bu ders, nitel araştırmanın temel prensiplerini, yaklaşımlarını ve yöntemlerini öğrencilere sunar. Öğrencilere, nitel araştırmanın veri toplama teknikleri (derinlemesine görüşmeler, odak grupları, gözlem, içerik analizi vb.), veri analizi yöntemleri ve yorumlama stratejileri konularında teorik ve pratik bilgiler verilir. Ayrıca, öğrencilere nitel araştırma projeleri tasarlama, uygulama ve raporlama konularında rehberlik edilir. Bu ders, öğrencilere nitel araştırma sürecini anlama ve kendi araştırma projelerinde etkili bir şekilde kullanma yeteneklerini kazandırarak, nitel araştırmanın derinliğini ve zenginliğini anlamalarına olanak tanır.
PDR526 Bilişsel Davranışçı Terapi ve Uygulamaları
"Bilişsel Davranışçı Terapi ve Uygulamaları" dersi, öğrencilere bilişsel davranışçı terapi (BDT) yaklaşımının temel ilkelerini ve uygulamalarını öğretmeyi amaçlar. Bu ders, bireylerin düşünce süreçlerinin ve davranışlarının nasıl etkileşim içinde olduğunu anlamalarını sağlar. Öğrencilere, bilişsel modelin temel kavramları, bilişsel bozuklukların tanılanması, terapi hedeflerinin belirlenmesi, bilişsel yeniden yapılandırma teknikleri ve davranışsal stratejiler gibi BDT'nin önemli bileşenleri hakkında teorik bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere bilişsel davranışçı terapi yöntemlerini uygulama fırsatı sunularak, bilişsel modelin pratikte nasıl kullanılabileceği konusunda deneyim kazandırılır. Bu ders, öğrencilere BDT'nin etkili bir terapi yaklaşımı olarak nasıl kullanılabileceğini anlamalarını sağlar ve bireylerin zihinsel sağlığını iyileştirmek için bu yaklaşımın kullanımını destekler.
PDR527 Metakognitif Terapi
"Metakognitif Terapi" dersi, öğrencilere zihinsel süreçlerin yönetimi ve düşünme alışkanlıklarının değiştirilmesi üzerine odaklanarak bilişsel davranışçı terapiye alternatif bir yaklaşımı öğretmeyi amaçlar. Bu ders, bireylerin kendi düşünceleri hakkında farkındalıklarını artırmalarını ve düşünme süreçlerini yönetmeyi öğrenmelerini sağlayan metakognitif stratejileri ele alır. Öğrencilere, endişe, obsesif düşünceler, ruminasyon gibi zihinsel süreçlerin nasıl yönetilebileceği konusunda teorik bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere metakognitif terapi yöntemlerini uygulama fırsatı sunularak, bireylerin kendi zihinsel süreçlerini anlama ve yönetme becerilerini geliştirmeleri desteklenir. Bu ders, öğrencilere bilişsel davranışçı terapinin yanı sıra alternatif bir terapi yaklaşımı sunarak, bireylerin zihinsel sağlığını iyileştirmek için farklı stratejileri kullanma becerilerini kazandırır.
PDR528 Oyun Terapisi
"Oyun Terapisi" dersi, öğrencilere çocuklar ve gençlerle terapötik ilişkiler kurma ve onların duygusal, sosyal ve zihinsel gelişimlerini destekleme becerilerini öğretmeyi amaçlar. Bu ders, oyunun terapi sürecinde nasıl kullanılabileceğini, çocukların duygularını ifade etme ve özgürleşme aracı olarak nasıl işlev gördüğünü inceleyerek öğrencilere teorik bir temel sunar. Öğrencilere, farklı yaş gruplarındaki çocuklar için uygun oyun terapisi teknikleri ve oyun materyalleri hakkında bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere terapötik ilişki kurma, gözlem yapma, değerlendirme ve müdahale planlama becerileri kazandırılır. Bu ders, öğrencilere çocuklarla çalışırken terapötik yetkinliklerini geliştirme fırsatı sunarak, çocukların duygusal iyilik hallerini desteklemek için oyunun gücünü kullanma becerilerini kazandırır.
PDR529 Kabul ve Kararlılık Terapisi
"Kabul ve Kararlılık Terapisi" dersi, öğrencilere duygusal zorluklarla başa çıkma ve yaşamda değerli bir yaşam sürdürme konusunda beceriler kazandırmayı hedefler. Bu ders, bireylerin içsel çatışmalarını kabul etme ve olumsuz duygularıyla baş etme becerilerini geliştirme üzerine odaklanır. Öğrencilere, kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımının temel prensipleri, değerlerle uyumlu yaşamın önemi, mindfulness ve kabul teknikleri hakkında teorik bilgi verilir. Ayrıca, öğrencilere bu yaklaşımı uygulamada pratik beceriler kazandırılır ve bireylerin kendi değerlerine dayalı olarak kararlar almayı ve bu kararlar doğrultusunda hareket etmeyi öğrenmeleri desteklenir. Bu ders, öğrencilere kendilerini kabul etme, güçlü yönlerini kullanma ve yaşamda anlamlı bir yönde ilerleme konusunda yardımcı olurken, aynı zamanda danışanlarına da bu becerileri kazandırma konusunda donanım sağlar.
PDR530 Rehabilitasyon Danışmanlığı
Rehabilitasyonun alan, alt dalları; zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, dil ve konuşma bozukluğu; öğrenme güçlüğü ve özel yetenek, işitme ve görme yetersizliği, fiziksel yetersizlik/süreğen hastalık; çoklu yetersizlik; duygu/davranış bozukluğu, bağımlılıklar, sınıflandırma, yaygınlık. nedenleri, özel eğitimde psikolojik testler ve değerlendirme, rehabilitasyon ihtiyacı olan çocuğa sahip ailelerin özellikleri; rehabilitasyon ihtiyacı olan bireye ve ailesine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler, rehabilitasyon hukuku ve etiğinin Rehberlik ve psikolojik danışma alanı çerçevesinde ele alınarak rehabilitasyon psikolojik danışmanın yeterlikleri, becerileri, rolü ve sorumluluklarının işlenmesi.
Hızlı Erişim